neděle 31. srpna 2014

Hněv bohů - Rick Riordan

Hněv bohů je druhý díl z Kronik Cartera Kanea od známého spisovatele Ricka Riordana. :-)

Carterovi a jeho sestře Sadie koluje v těle pradávná krev faraonů a oplývají schopnostmi egyptských mágů. Nechodí v tom ani rok a už zachraňují svět. Na povrch země se dostává ten nejhorší nepřítel - had Apop, který má v plánu spolknout slunce a nastavit věčnou vládu chaosu, jak bylo kdysi předpovězeno. Carter a Sadie vymyslí bláznivý plán. Probudí boha slunce, Rea, který se před časy vydal na odpočinek a bojování s Apopem přenechal méně významné bohyni. Jiná cesta ovšem nevede, a tak se -i přes riziko, že se Re probudí jako senilní a dementní bůh- vydávají hledat tři dobře schované svitky, aby boha slunce přivedli zpět.


Začátek knížky mě dost bavil, ale v průběhu to s tím šlo nějak z kopce. :-( Chvilkami jsem se přistihla, jak čtu, nevím o čem, a přemýšlím nad něčím úplně jiným. Místy mi to přišlo prostě pro trochu mladší. Ale když se přeneseme přes tento 'problém', příběh si nejde jinak než užít. :-) Teď už jsem se v egyptské mytologii lépe orientovala a kniha se dobře četla. Hněv bohů ve mě jen podpořil názor, že knihy Ricka Riordana jsou zkrátka dobré. :-) Přišlo mi dobré, že hlavní hrdinové teď už věděli co mají dělat a vytvořili si vlastní plány. V prvním díle to nevěděli a párkrát zmatkovali, zatímco teď si šli za svým cílem. Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli mám radši Cartera, nebo Sadie. Ze začátku jsem si víc oblíbila Cartera, ale po chvíli jsem se nemohla jinak než smát, nad Sadiinými poznámkami a nad její přímočarostí. Po dočtení dvojky zkrátka nevím. :-)

Závěr? První díl byl o chlup lepší, ale komu se líbil první díl, měl by si přečíst i druhý. Já jsem teď za polovinou třetího dílu a můžu říct, že i ten už je vážně dobrý. :-) Myslím, že dvojka bude prostě pro mě nejslabší díl série, ale kdybych si ho nepřečetla, nedostala bych se ke třetímu dílu, což by byla škoda.

Za poslání knížky děkuji nakladatelství Fragment. :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat