středa 27. srpna 2014

Co můžou muži, můžu i já - Silvia Antalíková

Kniha, která získala ocenění Knižnej revue v soutěži Kniha roku 2012 a druhé místo v kategorii Debut roka. Kniha je autorčinou prvotinou a já myslím, že se povedla. 

Anotace:   Nikdo se už dnes nediví tomu, když MUŽ:- není ochotný řešit těhotenství své partnerky, protože jeho se to jednoduše netýká;- odchází od své ženy a svých dětí k mladé milence, protože se jich už nabažil;- založí si novou rodinu a na tu předchozí už nemá čas, peníze ani pomyšlení;- poletuje mezi manželkou a milenkou a kamarádi ho kvůli tomu obdivují a považují ho za playboye, svůdce a křížence kance s hřebcem.Ale – co kdyby to vše bylo přesně naopak???


Hlavní hrdinkou je Majka, která na první místo staví svoji práci. Čeká ji povýšení a proto o neočekávaném těhotenství nechce ani slyšet. Ona chce děti, ale ne teď. Jediným východiskem je pro ni potrat, kam se i objedná. Její přítel Vladko to ovšem vidí jinak. Dítě si nechají. Majka si tento návrh ani nepřipouští, tak si Vladko povolá na pomoc rodiče a zdánlivě i vyhrává. Majka nakonec souhlasí, že si dítě nechá, ale,  Vladko, chceš dítě? Fajn, budeš s ním na mateřské. 

Hlavní hrdinka mi zde vůbec nebyla sympatická. Sama mám pět mladších sourozenců a děti mám ráda. Majka se dítě ani nesnaží mít ráda, což mi dost vadilo, ale když se přenesete přes tento problém, vidíte, že příběh je originální, poutavý a zajímavý.

 Knížka se čte dobře a velmi rychle. Než se nadějete bude konec. Pro mě bylo příjemné, přečíst si reálný příběh, po všem tom fantasy. Slovenská autorka napsala příběh, se kterým se můžete kdekoli setkat. Je to úžasný nápad, popsat běžnou situaci, kdy se žena stará o domácnost, dítě a muž vydělává peníze. Ale, co se stane když se role prohodí?

 „Nikdy v životě jsem nebyl tak unavený jako teď."

 Hodnotí svou několika měsíční práci. Pěkné, když si představím, že tohle všechno jsem měla absolvovat JÁ, JAKOŽE dobrovolně!“


A na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Brána za poskytnutí recenzního výtisku. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat