pátek 8. srpna 2014

Esej o tragédii - Elizabeth Labanová

Na mém blogu jste mohli vidět ukázku z této knihy. V ukázce je dopis, který zanechal Tim Duncanovi. Jak už zmiňuje Tim, nenechal Duncanovi jen dopis, ale i cédéčka, ten nejlepší podklad k jeho eseji o tragédii.

 
Obrázek byl drze a bez povolení převzat od Bastery. Já jsem Esej četla ve čtečce, kterou u sebe nemám. :-) Snad Ti to nebude vadit. :-)


Duncan jde do čtvrtého ročníku na Irvingovu školu. Motto téhle školy je : ''Vejdi, přítele najdi a přítelem se staň.'' Irving má mimo jiné i spoustu letitých tradic. Jednou z nich je zanechávání pokladu. Čtvrťáci, kteří odcházejí, zanechávají nadcházejícím čtvrťákům poklad. Dárek, nějakou drobnost. Duncan po příjezdu do školy zjistí, že bude obývat ten nejmenší pokoj, s nejmenším oknem. A ještě k tomu je to pokoj po Timovi Mecbehtovi, který mu jako poklad zanechá dopis a hromadu cédéček. Duncan si nejříve říká, že nějaká hudba... hloupý dárek. Než zjistí, že to není hudba, ale Timem výprávěný příběh. Příběh o události, která se na Irvingu v loňském roce udála. Příběh, který si Tim zahrál v hlavní roli. Příběh, který nekončí dobře.

Tim Mecbeth je albín, na kterého lidi neustále blbě zírají. Tim pro svou světlou kůži vyčnívá z řady a má pocit, že nemůže žít normální život. Tim se stěhuje na Irving. Už je na letišti, když zjistí, že kvůli sněhu letadlo nemůže odletět. A pak prožije jeden nezvyklý den s Vanessou. Krásnou, oblíbenou a zadanou Vanessou. Vanessa se po vánočních prázdninách vrací na Irving, kde chodí s nejoblíbenějším klukem školy, se kterým se Tim prostě nemůže měřit - i když by chtěl. 

Po dočtení knížky nebudete jásat a každému kdo projde okolo knihu vnucovat. Příběh se do Vás pomalu, ale jistě zažere a vy budete v klidu knihu doporučovat na každém rohu. Kniha není originální, ale je skvěle napsaná. Dobře se čte, příběh chytlavý. U mě to tady nebylo, že bych prostě musela a musela a musela číst dál. Já jsem strašně chtěla číst dál, protože záhada okolo Tima probudí zvědavost v každém.

Takže závěr? Esej o tragédii stojí za to!

Za poskytnutí e-knihy k recenzi děkuji nakladatelství Host.

4 komentáře:

  1. Knížka je opravdu úžasná! :) Já ji vředevčírem dočetla a prostě je to super! :3

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně, já jsem nemusela číst dál, ale chtěla! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Esej o tragédii si chci také přečíst

    OdpovědětVymazat