úterý 16. prosince 2014

TRHNI SI! - Andrea Kabeláčová

Anotace: Mia je sedmnáctiletá holka, která se na vlastní pěst protlouká životem. K tělu si jen tak někoho nepustí a pro drsné slovo nejde daleko. Když odejde od své nesnesitelné matky, začne žít v opuštěném domě s partičkou kluků, kteří jsou na tom podobně jako ona. Když mezi ně přijde nový spolubydlící, není z něj Mia zrovna nadšená. Hádky jsou na denním pořádku, ale postupem času se ukazuje, že na rčení "co se škádlívá, to se rádo mívá", možná něco bude.


Když jsem brala knížku do ruky, říkala jsem si: ''No, tak když to bude hrozný, budu aspoň říkat, že ta obálka je vážně povedená.'' :-D A myslím, že mi dáte za pravdu... není snad při nejmenším zajímavá? 

Jak můžeme pochopit z anotace, jedná se o oddechovou knížku. Nečekejte knížku, nad kterou budete přemýšlet ještě týden po přečtení, a budete spokojení. :-D 

Hlavní hrdinkou je Mia, která utíká před sociálkou, nežije se svou matkou, ale se šesti kluky, pro ránu nejde daleko, a většina lidí se jí bojí, protože stačí menší poznámka, a jste vyřízení. No co si budeme povídat, Mia je blbka která by potřebovala pár (hodně) sezení s psychiatrem. Přišla mi hodně labilní, nepředvídatelná, náladová a celkově divná. Nebyla mi sympatická a nemohla jsem se s ní nijak sžít. Nemyslím to nijak zle, vždyť Katniss taky nemám ráda a Hunger Games je jedna z mých nejoblíbenějších sérií. :-)

Příběh celkově je trochu nereálný. Mia a dalších šest kluků bydlí v jednom domě, všichni mají problém se sociálkou, nebo rovnou se zákonem, ale přesto si našli dobře placenou práci. A i kdybych opomenula práci, někdo by na ně přece musel přijít, když si všichni chodí normálně po městě, vodí si domů holky (Mia ne), chodí nakupovat, apod. Hodně mě zklamal konec, a celkově zápletka. Čekala jsem ji... já nevím.. vetší. :-D

Trhni si! je napsaná čtivým, jednoduchým stylem. Nic složitého. Hezky a rychle se to čte, přestože to má nějakých 400 stránek. :) Když to všechno shrnu, knížku bych nakonec ohodnotila kladně. Nereálný příběh mi nevadí, hlavní hrdinka je prostě svoje, s tím já nic neudělám.
 Ale ten konec, ten mohl být lepší. :-D

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

4 komentáře:

  1. Hezky napsaná recenze :) Já bych si knihu nepřečetla, protože mě nezaujala a nejspíš bych měla podobný názor jako ty :)

    OdpovědětVymazat
  2. Trošku mě v tvých recenzích vytáčí ty smajlíky, ale to je možná jen nějaký můj blok.
    Každopádně jinak pěkná recenze.
    S tím koncem a zápletkou zcela souhlasím, ale jinak se mi po celou dobu četla kniha skoro sama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s těmi smajlíky mě ani nenapadlo.. zkusím je v recenzích omezit. ;) A díky :)

      Vymazat