sobota 27. února 2016

Křest Adaptace

19.2. 2016 se v jedné pražské kavárně konal křest knížky Adaptace od slovenské autorky Miroslavy Varáčkové. Ani si nepamatuju, na které knižní/bloggerské akci jsem byla naposled, proto jsem se sem náležitě těšila. Sraz byl v pět v kavárně Lajka a já dorazila přesně načas, skoro až pozdě. A stejně jsem seděla vepředu - děkuji skvělé a úžasné Rachel Roo že mi držela místo u stolku. <3

Knížku jsem ještě nečetla, proto vám sem vkládám jen oficiální anotaci: Zoya měla všechno – domov, přátele, rodinu… A pak lidstvo zdecimovaly války. Teď nemá nic. Přišla i o svůj domov. Ale přizpůsobila se. Vpřed ji pohání jen naděje, že ji vzácná mapa dovede do posledního útočiště na Zemi. Lidé zkoušení válkou a nemocemi se také přizpůsobili novému světu a bojují o každou minutu života. Osamělá dívka putující neznámou krajinou je pro ně snadnou kořistí. Když Zoje pomůže neznámý Šimon, poruší tím křehkou rovnováhu poválečného společenství a musí za to zaplatit životem. A tak se Zoye vydává na cestu zničenou krajinou s nadějí, že ji mapa po jejím mrtvém kamarádovi skutečně dovede před brány města, kde ještě vládne lidskost. Tedy měla by… Dystopická verze budoucnosti v nejnovějším románu Miroslavy Varáčkové Adaptace má až nebezpečně blízko k realitě, která může zabušit na dveře už zítra.

Hned co jsem vlezla do pronajatého salonku jsem si vylosovala číslo do tomboly a dostala naprosto úžasnou plátěnou tašku, obyčejnou tužku, placku a záložku s nápisem (Ne)suď knihu podle obálky plus samotnou knížku. 
Slovart se opravdu vytáhl. Bylo vidět, že si dal někdo opravdu záležet. Protože nechat udělat cupcaky s obálkou Adaptace? Wow. Plus další skvělé občerstvení, nějaká ta soutěž a ještě knižní tombola? Tleskám. 
Autorka nám ještě před samotným křtěním knihy přečetla ukázku. Musím říct, že se na knihu opravdu těším. A pak už došlo k křtu. Nekřtilo se šampaňským, ale kniha se jen decentně pokapala vodou. Nápadité a originální, nemyslíte?  




 Knihu jsme si samozřejmě nechali i podepsat. Kdybyste chtěli vidět víc fotek, koukněte na instagram a pod hashtagem #krestadaptace jich najdete víc než dost. :) 


 Podle mě to byla skvělá akce. Když opominu uvítací balíček, odnesla jsem si z tomboly ještě knížku Kečupová mračna a hlavně jsem viděla staré i nové tváře. Chtěla bych takhle poděkovat Slovartu a všem organizátorům za skvělé zážitky, knihy a celkově úžasné odpoledne. :)

3 komentáře:

  1. Muselo to být super :)
    Škoda,že mám Prahu tak z ruky,protože je tam spousta skvělý akcí :/ :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ta taška vypadá moc pěkně a ta knížka mě teď na databázi knih taky docela zaujala. Tak ji zkusím někde sehnat. :) Je to přesně takový ten šálek mého čaje, u které ráda strávím několik večerů a do pár dní to mám přečtené. Přesně žánr podle mého gusta. :)

    OdpovědětVymazat