pátek 26. února 2016

Nepřítel mého nepřítele - Kateřina Petrusová

Anotace: Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?
Joan pracuje jako expertka u policie v New Yorku. Při jednom ze zásahů málem přijde o život. Drogový dealer Toro ji však ušetří s upozorněním, že svůj dluh si jednou vybere. Po několika letech si u Joan objednává nájemnou vraždu šéfa italské mafie Roberta Bavettu. Jako pojistku Toro unáší Joaninu malou dcerku Amy. Joan moc nepřemýšlí nad tím, co udělat. Svou dcerku miluje a je připravená zabíjet.

Její strach o dceru se mísí s čestností a smyslem pro spravedlnost. Postupně zjišťuje, že i Robert Bavetta je stejně jako ona osamělý a touží po lásce. Postupně si k sobě nachází cestu.

Vedlejší linií příběhu (neméně důležitou) je manželství Robertova bratra Michaela, který žije s Page ve Florencii a podnikají v oblasti vinařství.

Knížka je volným pokračováním Nebezpečné lásky. Stejně jako předchozí díl je i tento napsaný se svérázným humorem. Nechybí jasná kriminální zápletka a opět zde není mnoho zbytečných osob, které odvádí pozornost od důležitého. Romantika se mísí s humorem, strachem o malou dcerku a napětím, co přinesou další stránky knížky.

Jen začátek knížky na mě působil trošku moc zrychleně a uspěchaně. Než jsem se srovnala s plánováním vraždy, už se nic neplánovalo ☺. Ale přesto jsem neměla problém pochopit souvislosti, všechno důležité je velmi dobře popsané.

Je to perfektně napsaná oddechovka. Takové čtení na letní dovolenou k moři. Moc se mi líbily části psané o Florencii. A jen malá technická - trošku mě dráždila Joan svým jménem. Pokud se jméno v podobě „Jo“ objeví uprostřed věty, nemám s tím problém. Na začátku to občas zarazí. Ale to je jen malý detail.

Obal knihy opět chválím. Tentokrát na mě obal knihy působí jemněji, ale může to být taky očekávanou romantikou. Černá spolu s minimem barev a zapadajícím sluncem působí elegantně.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Tuhle série naprosto miluju! ♥

    OdpovědětVymazat
  2. K téhle sérii už se musím dostat! :D Leží mi doma asi půl roku a pořád jsem ji nečetla :D

    OdpovědětVymazat